Hoe kom je van diarree af?

Hoi
Ik heb vorige week mijn appendix moeten laten verwijderen en sinds gisteren heb ik last van diaree zeer vervelend zoveel pijn aan men buik wat zijn huismiddelen hier tegen ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Zou je er niet mee naar de arts gaan?

Antwoorden (3)

Plotselinge kortdurende diarree gaat meestal binnen 1 dag tot een paar dagen vanzelf over. Ga bij aanhoudende diarree altijd naar de huisarts. Het is belangrijk dat hiervan de oorzaak gevonden wordt.

Deze tips kun je opvolgen bij diarree:

Eet gewoon waar je trek in hebt. Probeer zo gezond mogelijk te blijven eten, eventueel in kleinere porties. Speciale voedingsmiddelen zijn niet nodig. Witbrood of beschuit werken niet stoppend.
Drink veel om uitdroging te voorkomen. Drink steeds kleine hoeveelheden, 2 tot 3 liter per dag. Drinken is extra belangrijk als je ook overgeeft. Water, thee, bouillon of verdund vruchtensap zijn geschikt. Heldere sappen, zoals appelsap, perensap en druivensap zijn minder geschikt, omdat deze drankjes voor sommige mensen juist laxerend werken.
Eet veel vezels. Vezels in de darmen houden de ontlasting soepel en geven volume en stevigheid. Goede vezelbronnen bij diarree zijn groenten en volkorenproducten, zoals volkorenbrood, havermout, volkorenpasta, zilvervliesrijst en volkoren couscous.
Gebruik geen diarreeremmers bij plotseling optredende diarree. Op die manier kan de mogelijke veroorzaker, zoals een bacterie of parasiet, juist niet via de ontlasting het lichaam verlaten.
Bij de apotheek is een speciale oplossing (ORS) te krijgen om naast vocht ook mineralen weer aan te vullen.
Was steeds goed je handen nadat je naar de wc bent geweest om besmetting van anderen te voorkomen.
fremar
3 jaar geleden
Eet bananen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij de drogist kan je Norit kopen. Dit zijn zwarte pilletjes actieve kool.
Norit zuivert en herstelt het darmkanaal bij diarree. De producten bevatten 100% plantaardige geactiveerde kool die ervoor zorgt dat de schadelijke stoffen die diarree veroorzaken op een natuurlijk wijze het lichaam verlaten. Norit neemt dus op een natuurlijke manier de oorzaak van diarree weg zodat je lichaam weer normaal gaat functioneren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
anneliez
3 jaar geleden
nee, het neemt het symptoom van de diarree weg