Ik heb een bult onder mijn linkerrib, wat kan dat zijn?

Hoi, mijn vriend heeft al jaren het gevoel dat er een soort ‘bult’ onder zijn linkerrib zit. Hij is er aan aantal keer mee naar de huisarts gegaan (dat is op zich al heel wat, hij gaat daar echt niet zomaar heen), ook omdat de rib wat meer naar buiten steekt nu. De huisarts heeft hem iedere x weg gestuurd. 3 weken geleden boog hij voorover om zijn rug te stretchen en toen kwam er een bult naar buiten. Hij is op bed gaan liggen en de bult was weg. Nogmaals naar de huisarts (dachten aan bovenbuikbreuk), echo laten maken in het ziekenhuis maar er is niks op te zien. Huisarts weet het dus niet en nu gebeurt er niks meer. Ik vind dit naar, want er zit wel degelijk wat. Mijn vriend is nooit ziek, maar als hij iets heeft is het wat heftigs (3x klaplong, rechts), hersenbloeding, en hij is vaak zomaar ‘out’ gegaan wat ze niet hebben kunnen vinden. Ik maak me erg zorgen, iemand een idee wat het zou kúnnen zijn? Alvast bedankt, groet Melissa.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Antoni
3 jaar geleden
Je kan een andere huisarts vragen om een second opinion. Dit moet dan, voor zover ik weet, wel in overleg met je vaste huisarts.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk een gebroken rib. Heb ik ook gehad en is op een bepaald moment terug aan elkaar gegroeid.