Hoelang duurt het helen van een tweede graad brandwond voordat ik weer kan zwemmen?

Ik heb maandag een pan kokend soep over mijn linker been heen gekregen en nu zit mijn hele bovenbeen onder de brandwonden. Ik weet dat dit misschien een stomme vraag is maar ik was heel goed op weg met elke dag zwemmen dus ik vroeg me af hoelang dit ongeveer duurt om te helen voordat ik weer VEILIG kan zwemmen. Ik wil niets rushen.
De brandwond zelf is ter grote van de hele bovenkant van mijn bovenbeen dus ong 15 x 25 cm in oppervlakte.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Dan heb je toch zeker een arts geraadpleegd? Je kan hem of haar het beste ook deze vraag stellen. Hij of zij kent jouw situatie en persoonlijke omstandigheden het beste! Hij of zij kan de wond ook onderzoeken en op basis van het onderzoek een beter oordeel geven dan zo maar iemand op internet.

Antwoorden (1)

Het beste is om hiervoor naar de huisarts te gaan. Mocht dat om het één en ander niet lukken, dan zou ik adviseren de brandwond gedurende de eerste week niet in contact te brengen met water om de kans op eventuele infecties zo veel mogelijk te beperken. Aan te raden is om ten minste twee weken niet te zwemmen en let erop dat de brandwond niet in contact komt met (direct) zonlicht! Heel vervelend, maar wel het meest verstandig. Succes en sterkte!