Hoelang blijft een bloeduitstorting in je knie?

Ik heb ongeveer 3 weken geleden een ongeluk gehad met de scooter waardoor ik mijn knie had gebroken ( een fractuur iets onder mijn knie). Daarnaast heb ik ook mijn quadricep gescheurd( niet helemaal gescheurd).

Hij was de eerste paar dagen zeer gezwollen maar na loop van tijd iets minder. Maar na 4 weken zie ik dat die niet heel gezwollen is maar wel dik en los is, alsof de huid uitgerekt is.

Hoelang blijft die zo? En hoe kan ik het sneller over laten gaan? Hij is wel een beetje gezwollen maar niet heel erg. Ik ben 16 als dat helpt.

De reden dat ik het heb kunnen zien is omdat mijn gips met klitterband strakker is te zetten. Ik heb hem een beetje open gemaakt om te kijken, maar ik heb mijn been niet gebogen want dat mocht niet van de dokter.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

De zwelling verdwijnt in de loop van enkele maanden. Rondom de wond kan ook zwelling optreden, dit is normaal. Het geopereerde gebied kan wel tot 3 maanden iets dikker zijn dan het niet-geopereerde gebied. Het is mogelijk dat na de knieoperatie een bloeduitstorting met een zwelling van het hele been ontstaat.

Als je meer informatie wilt kan je naar : https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/bloeduitstorting/item34908