Waarom knettert mijn oor?

Sinds een paar weken ‘knettert’ mijn rechteroor als ik de huid van de rechterzijkant van mijn gezicht heen en weer beweeg (bij kaken ongeveer). Het doet geen pijn en de dokter heeft vorige week gekeken, maar mijn oor is schoon en niet ontstoken. Weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Gekraak aan de binnenkant van het oor kan bij de kaak vandaan komen. Door tandenknarsen of verkeerde gewoontes kunnen de kaakkopjes overbelast raken. Tandenknarsen gebeurd in de slaap, je hoeft dus niet te merken dat je het doet. Maar er kan wel wat aan gedaan worden.

Dus terug naar de huisarts en nogmaals na laten kijken.