hoe kom ik van een verstopte darm af?

bij deze heb ik voor het eerst van mijn leven last van verstopte darmen en ernstige maagpijn na 1 week huilen en klagen opgenomen in het ziekenhuis 1 hele dag klysma's gehad en klean prep omg de ontlasting op gang te krijgen tot nu toe alleen maar water dunne diaree en heel weinig zachte ontlasting tot bijna niks. er is een harde prop maar die wil er maar niet uit onder tussen 4 kilo afgevallen en ziek geworden ervan. nu weer thuis geen optie meer over hebben jullie mischien enkele tips om hier vanaf te komen. maagpijn is zo verschrikkelijk. movicolon zakjes gekregen maar helpt ook niet veel

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Wat zeggen de doktoren dat er de oorzaak van is of kan zijn? Zonder dat te weten is onmogelijk te adviseren hoe je er van af zou kunnen komen!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik heb met haast heel weinig gekauwd tijdens een middag lunch en dat heeft voor obstipatie gezorgd. trouwens dit was op de spoed afdeling. met de tijd zou het over moeten gaan meer is er nie gezegd
TurfGraver
3 jaar geleden
Terug naar je huisarts.
De Klazien uit zalk oplossingen hier gaan je niet helpen. ;)
Pieterke
3 jaar geleden
Veel water drinken, zo'n1,5 liter per dag, kan ook weleens enig soelaas bieden. En neem contact op mer je huisarts.
Bodw
3 jaar geleden
Ik heb hier chronisch last van. Als het echt een goede prop is moet je zeker terug naar de huisarts. Ondertussen veel water drinken (minstens 2 liter per dag). Pruimen, kiwi’s, volkoren brood eten. Ga een stuk wandelen, kijk een grappige film. Krijg je gewone movicolon of moet je een spoeling doen (1 of 2 liter)? Sterkte!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoi,
Wat ik raar vind, is dat je naar huis bent gestuurd? zonder dat de prop is losgekomen.
En, is de prop ook gezien op een foto of zo?
Het ziekenhuis heeft echt wel middelen om de darmen leeg te krijgen. Klysma's maken alleen het laatste deel van de darm leeg.
Dus idd naar de huisarts of contact opnemen met het ziekenhuis (behandelend arts).
Nogmaals, het ziekenhuis heeft paardenmiddeltjes.

Antwoorden (3)

eet lijnzaad dat doet me oma ook en die heeft dat soms ook
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je echt zeker weet dat je verstopping hebt en het hardnekkig is moet je eigenlijk een supplement met 'senna' proberen, dit prikkelt je darm om het eruit te laten komen, niet voor langdurig gebruik, maar het is eenmalig geen ramp. Deze kan je als het goed is bij elke apotheek halen.
3 jaar geleden
Als je al in het ziekenhuis bent geweest en er is al zo serieus naar gekeken zou ik nooit zelf nog eens aan de gangbare huis- tuin- en keukenmiddeltjes beginnen. Neen contact op met de huisarts. Die kan beoordelen of je doorgestuurd moet worden naar een MDL-arts (maag-darm-lever-arts), internist en/of een diëtiste. Het is lastig en erg pijnlijk en alleen vakmensen kunnen jou daarbij helpen.