Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb de damp van een chloortablet ingeademd, is dat gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je er geen last van hebt is dit niet gevaarlijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Na inhalatie van chloordampen bij het openen van een verpakking dient men de patiënt uit de besmette omgeving te halen en in de frisse lucht te brengen. Meestal verbeteren de klachten daarna snel. Bij aanhoudende of verergerende klachten dient men een arts te waarschuwen. Vooral mensen met astmatische aandoeningen kunnen langer klachten houden.

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen: berg verpakkingen met chloortabletten veilig op, en bij het openen van een verpakking moet men alert zijn op ontsnappende chloordampen; open deze daarom bij voorkeur buiten.
(Lees meer...)
fremar
3 jaar geleden
Hoi Semmieboy, het inademen is wel degelijk gevaarlijk. Symptomen zoals duizeligheid en hoofdpijn komen dan vrijwel meteen voor. Ik ga er van uit dat je deze vraag zonder duizeligheid en/of hoofdpijn hebt gesteld, dus ik zou me wat dat betreft niet te veel zorgen maken. Een chloortablet zal je waarschijnlijk nodig hebben voor je zwembad. Het is een goed idee om de tablet buiten open te maken en altijd zo ver mogelijk van je weg te houden wanneer je hem in de skimmer steekt. Op dit moment geen zorgen maken dus. Moest je toch nog symptomen opmerken, raadpleeg dan meteen je dokter. Veel zwemplezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding