Hoe kan ik meer drinken binnen krijgen?

Korte omschrijving :
- Ik ben 25 jaar.
- Ik drink 2 a 3 glazen per dag (a 250ML)
- Dit doe ik al 2 jaar, of langer.
- Meer drinken lukt mij echt niet. Mijn keel slaat soort van op slot?

De vraag :
- Hoe kan ik meer drinken binnen krijgen? Zijn er alternatieve manieren? En ik heb +/- 25 Kilo overgewicht, kan dat komen door dat ik te weinig drink? En waarom ben ik niet uitgedroogd?

BEDANKT :)

1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Wat is de inhoud van die drie glazen?
Robert222
3 jaar geleden
250 ML, dus totaal kom ik lang niet aan één liter per 24 uur.
(Ik tel één dag als 09:00 tot 09:00)
Amadea
3 jaar geleden
Ik bedoel: zit daar gewoon kraanwater in? Of sinaasappelsap, bier, wijn, likeur? En drink je verder helemaal geen thee, koffie, bouillon et cetera?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Iemand die nierdialyse krijgt, mag ook beperkt vocht binnenkrijgen.
Vaak is dat maar 800 ml.
Als jij 3 glazen drinkt, krijg je dat al bijna binnen. Verder krijg je ook vocht binnen op andere manieren: fruit, groente, gekookte aardappelen, vla, pap allemaal vocht.... Als je genoeg plast en geen hele donkere urine hebt, laat gaan. Tips: yoghurt, pudding, sinaasappels, waterijsjes; allemaal vocht!
Kunt vast nog meer bedenken ;-)
Ritsuka
3 jaar geleden
"ik heb +/- 25 Kilo overgewicht, kan dat komen door dat ik te weinig drink?" Nee, dat kan niet. Ben je al eens bij een huisarts geweest?

Het beste antwoord

De meeste vloeistoffen die geschikt zijn om gedronken te worden bevatten voornamelijk water. Water is essentieel voor veel fysiologische processen in het lichaam. Een bovenmatige of verminderde wateropname wordt geassocieerd met gezondheidsproblemen.
De noodzaak om 1,5 liter vocht te drinken loopt bij jou vast als je op de helft bent. Het kan een alledaagse reden hebben, maar ook een medische.
Als jij alleen maar probeert drie glazen kraanwater te drinken is de kans groot, dat het je gewoon gaat tegen staan. Altijd dat flauwe water is op gegeven moment niet meer lekker en weerhoud je om nog iets te nemen. in dat geval is afwisseling heel belangrijk. Stap van kraanwater over op b.v. Spa-rood of iets anders met bubbels en ZONDER suiker of zoetstof. Zit de tegenstand bij bier, alcohol of light-drankjes is de kans groot, dat zowel de maag gaat protesteren (Kunstmatige zoetstoffen) of dat de alcohol een boosdoener is. Hiet kom je al gauw bij het medische probleem en kan je beter hierover praten met de huisarts. Vooral, omdat je aangeeft 25 kg overgewicht te hebben; erg veel voor een jonge vent van 25 jaar. Ook dat overgewicht kan samen hangen met het drink-probleem (let op: het drinkprobleem hoeft geen drankprobleem te zijn).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

misschien helpt het door een fles water in de koelkast of op het aanrecht te zetten en steeds een paar slokjes te drinken. In soep fruit en sommige groentes zit ook veel vocht, dat telt ook mee