Wie heeft er ervaring en oplossingen voor Psoas problemen?

Naar aanleiding van een ernstig ongeluk jaren geleden waarbij mijn diafragma een flinke stoot heeft gehad zit ik met blijvende psoas problemen. Wellicht door triggerpoints? Bij stress en/of lichamelijke inspanning trekt mijn psoas helemaal samen en trekt mijn bekkenbodem omhoog waardoor ik vreselijk veel pijn, ellende en oververmoeidheid krijg. Ik heb al talloze "experts" bezocht en volg nog regelmatig een behandeling van de osteopaat. Echter is niets blijvends en het beperkt mijn leven en vitaliteit enorm. Vandaar mijn bijna wanhopige vraag wie er misschien oplossingen heeft voor dit probleem...?

2.5K

Antwoorden (1)

Als je blijvende pijnen hebt is het waarschijnlijk zinvol om met de huisarts te overleggen over doorverwijzing naar een neuroloog niet zinvoller is dan een osteopaat of chiropractor.
Bij mij bleek het destijds niet aan de spieren te liggen, maar aan de wervels (hernia). De neuroloog heeft daarbij goed geholpen.
Toegevoegd op 01 juli 2020 07:43: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
IrisBla
3 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Wat heeft de neuroloog kunnen doen bij jou als ik vragen mag? Het komt hier in 'aanvalsvorm' als er iets in dat gebied geprikkeld wordt. Moet erbij zeggen dat mijn ribbenkast toentertijd verbogen is en drie ruggewervels verschoven. De osteopaat zet steeds alles weer 'recht' waardoor het even beter gaat totdat het weer geprikkeld raakt.
Thecis
3 jaar geleden
@irisbla
De osteopaat zorgt voor een verlichting van de klachten. Het wordt niet opgelost. Er moet groter gekeken worden.