Waar kan ik brede schoenen voor platvoeten kopen?

Hoi, heb erge platvoeten en heb hier regelmatig ook last van. Nu vroeg ik mij af of jullie goede schoenen wisten om mijn voeten een beetje extra te ondersteunen. De schoenen moeten dus wel breed zijn, want door mijn platvoeten heb ik heel erg brede voeten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Pieterke
3 jaar geleden
Een goede schoenenzaak heeft meerdere breedtematen.
Amadea
3 jaar geleden
Als kind had ik platvoeten maar daar ben ik voor op heilgymnastiek geweest. Behalve de oefeningen liep ik toen ook geregeld op houten kleppers. En dat heeft geholpen, mijn voeten hebben sindsdien het juiste profiel. Ben jij nog jong, dan zou je ook houten kleppers kunnen proberen. Ze zijn er nog van Scholl.

Antwoorden (2)

Er zijn veel schoenmerken met verschillende breedtematen. Elke goede schoenenzaak moet je dus kunnen helpen. Soms moet je dan wel eens wat water bij de wijn doen als een bepaald model niet helemaal naar je zin is. Ook is het verstandig eens naar een Podotherapeut te gaan voor steunzolen. Deze kunnen je voeten beter ondersteunen dan de standaard binnenzolen van diverse schoenen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben bang dat niet elke schoenenzaak je kan helpen…. Bijzondere maten, zoals halve lengtematen of extra brede schoenen, vind je vaak in de wat duurdere merken. En als je echt heel afwijkende voeten hebt, zou je misschien terecht komen bij een orthopedisch schoenmaker. (Sorry - ik lees niet goed - in het vorige antwoord staat dat een "goede schoenenzaak" zou kunnen helpen, ik denk dat je terecht komt bij "duurdere schoenwinkels"...