Kan je schouder vervormen als je altijd op dezelfde zij slaapt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Pieterke
3 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Als dat wel zo was dan zou een groot deel van de wereldbevolking een vervormde schouder hebben.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Pieterke dat is waar, haha! Toch vroeg ik het me af, omdat mijn sleutelbeen de laatste jaren meer is gaan vervormen. Zal dan misschien mijn artrose zijn...
Pieterke
3 jaar geleden
Dat lijkt mij ook Stella!

Antwoorden (1)

Nee, hierdoor kan je schouder niet vervormen.
Het nadeel van slapen op je zij is dat je schouders en arm (indien je daar op slaapt) het gewicht van je hele lichaam opvangen. Hierdoor kan je een slaaparm krijgen of eventueel wat lichte schouderklachten. Regelmatig op je andere zij draaien kan dus goed zijn. De meeste mensen doen dit vanzelf.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Dank je voor je reactie!