Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je voet alsnog zijn gebroken na 5 maanden pijn?

Ongeveer 5 maanden geleden was ik op ski vakantie en liep ik van een trapje af en zette ik een verkeerde stap waardoor ik mijn voet heel erg verdraaide. Het was toen ontzettend dik geworden en ook blauw. Ik heb er toen 2 weken ontzettende last van gehad. Heel stom van me maar uiteindelijk niet naar het ziekenhuis geweest omdat ik eigenlijk gewoon dacht dat het gekneusd of verzwikt was. Nu 5 maanden later heb ik er nogsteeds last van. Niet alleen wanneer ik actief ben maar ook als ik gewoon zit of in bed lig. Het stroomt ook heel vaak uit naar mijn been. Het is vooral bij de middenvoetsbeentjes aan de buitenkant van de voet meer. Zou het toen toch gebroken kunnen zijn en dat het nu niet goed is gegroeid waardoor ik nu pijn heb?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het enige advies wat je kunt krijgen is : maak een afspraak met de huisarts. Deze kan onderzoeken hoe het is. Hopelijk is er niets verergerd of vergroeid in die 5 maanden.
paulus811
3 jaar geleden
De huisarts zal doorverwijzen voor een foto. Er kan een breuk(je) zijn die niet goed aan elkaar is gegroeid waardoor de spieren en zenuwen er nu langs 'schuren' en dat kan pijn doen. De huisarts zal niet zo heel veel kunnen zien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, het kán zijn dat je voet toch gebroken is, daar moet je je huisarts naar laten kijken. Maar ook van een kneuzing kun je nog lang last hebben, óók als je meteen met je voet omhoog bent gaan zitten, en goed gekoeld hebt etc.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding