Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet wat dit voor rode plekken dit zijn?

Ik heb deze plekken. Eerst kreeg ik ze op mijn rug, na een paar maanden ook op mijn borst.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.9K
Amadea
3 jaar geleden
Jeukt het op die plekken ook? Of geeft het pijn?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee het jeukt niet en doet ook geen pijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Rode vlekken komen bij héél veel huidaandoeningen voor. Het kunnen reacties zijn op ontstekingen, voedingsmiddelen, medicijnen, allergische reacties e.d. Het blijkt dat heel veel mensen in zoekmachines op internet zoeken met de trefwoorden ‘rode vlekken huid’. De resultaten leveren dan helaas maar weinig zinvolle informatie op. De folder onder de link wijst de weg naar verschillende uitgebreide informatiefolders die gaan over huidafwijkingen die rode vlekken geven. Hoe vaker een huidziekte voorkomt, hoe hoger hij in de lijst staat.
De lijst is verre van compleet: de meest voorkomende huidaandoeningen met rode vlekken die over een groter huidgebied kunnen voorkomen staan erin (maar vele honderden andere en zeldzamer huidaandoeningen niet!). Het is bovendien niet de bedoeling dat u naar aanleiding van deze folder zelf een diagnose gaat stellen en vervolgens gaat ‘dokteren’ aan uw huidprobleem. Dit kunt u beter aan de HUISARTS of DERMATOLOOG overlaten…!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding