Gestopt met roken en nu hoest ik de hele dag, hoe kan ik dat verhelpen?

Ik ben nu 2 weken gestopt met roken ik was daarvoor al heel erg aan het minderen maar omdat ik ben gaan minderen kwam er een akelige hoest bij die nu na twee weken stoppen nog steeds niet voorbij is
Ik ben er ook nog eens verkouden bij geworden
Ik heb alles er al voor gedaan hoestpillen, drankjes, ventolin in een fluitje, echt alles
Ik word langzaam gek nu
Heeft iemand tips?
Ik ben al naar de huisarts geweest en die zei dat ik er de tijd voor moest nemen maar pff ik kan niet eens normaal naar me werk..
Heeft iemand enig idee of dit okee is of dat ik toch meer hulp moet zoeken ?

Rieneke1
4 jaar geleden
Op zich is het normaal dat je gaat hoesten, de eerste weken na stoppen met roken.
Je longen maken zichzelf weer schoon.
Wat betreft de rest: thuisblijven/ in zelfquarantaine gaan en uitzieken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zoals Rieneke zegt, ik nu sinds juni gestopt, vooral de eerste tijd veel hoesten, opruimen zeg maar
Amadea
4 jaar geleden
Zou het ook kunnen dat het coronavirus er de oorzaak van is?
Romyhendriks
4 jaar geleden
Bedankt voor de reacties, naja zou heel onlogish zijn omdat ik het al had voordat het in europa was dus de huisarts zei dat ik me daar geen zorgen over hoefte te maken en dat het echt met het stoppen met roken te maken had
Helaas dan maar hopen dat het snel wegaat !
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is niet bij iedereen gelijk, ik hoestte 8 jaar nadat ik gestopt was nog flink.
Bij de een kan het veel langer duren dan bij de ander.
Reddie
4 jaar geleden
Het is niet bij iedereen gelijk. Ik rook al 3 weken niet meer, maar heb nog niet éénmaal gehoest.

Antwoorden (1)

Hoest pastilles