Mijn oude striae jeukt, kan iemand mij vertellen wat daar de oorzaak van kan zijn?

Ik ben sinds een half jaar ongeveer heel veel afgevallen (22 kilo) en ik ben wel weer wat kilootjes bijgekomen maar niet veel. Mijn oude striae jeukt vaak vreselijk en ik krijg de jeuk niet weg, wat ik er ook op smeer. Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
17.9K

Antwoorden (2)

Jouw opperhuid en onderhuids bindweefsel konden het relatief snelle groeien en krimpen van jouw omvang niet goed opvangen en hebben daardoor kleine scheurtjes gekregen, striae of striemen genoemd. Als jouw huid droog is kan dat jeuk veroorzaken. De oplossing is die plekken geregeld met een verzorgende (vette) crème te masseren.
. . .
Ook helpt het om genoeg water te drinken en voldoende groente en fruit te eten. Dat water zorgt ervoor dat je huid niet uitdroogt en elastisch blijft.
Toegevoegd op 24 januari 2020 13:44: tekst
Amadea
4 jaar geleden
Het zit 'm in de huid, oprekken eerst en een oud litteken kan gaan irriteren. De droge huid heeft aandacht nodig. Bv met hydrateren, littekencrême of uierzalf. Probeer eerst eens met gewoon smeren met uierzalf te koop in gele potten -niet de crême, nee de uierzalf-. O.a. te koop bij het Kruidvat en ook online. Deze uierzalf is geweldig.
Toegevoegd op 24 januari 2020 13:45: bron