Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste oplossing tegen zweetbillen?

Sinds een jaar heb ik (17) opeens last van zweetbillen. Afgelopen zomer was mn hele broek nat van het zweet nadat ik een paar uur in de zon had gestaan (22 graden). Nu in de winter heb ik er minder last van, behalve bij het sporten, dan is het weer heel extreem. Het beïnvloed mijn dagelijks leven heel erg en wil het probleem nu alvast aanpakken, voordat het weer echt warm wordt.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, bijv Gold bond & anti-transpirant, maar niks helpt. Ik zat nu na te denken om de zweetklieren weg te laten halen, is dit mogelijk? Op internet valt er niks over te vinden en er zijn nou eenmaal niet zoveel mensen die dit gênante probleem ook ondervinden. Ik zweet trouwens vaak alleen tussen mijn billen en weinig onder mijn oksels of andere plekken op mijn lichaam.
Edit: ik ben al naar de huisarts geweest, maar die erkende het probleem niet en wilde mij niet verder helpen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
25.8K
Abcde
4 jaar geleden
Ik weet niet of het werkt, maar dit product is hier speciaal voor bedoeld.
https://www.deonlinedrogist.nl/neat-feat-3b-action-creme-anti-transpirant-75gr-p-53621.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zweetbillen?
Kijk eens in het labeltje van je ondergoed. Is het kunststof of van katoen? Koop katoen en dan ben je een eind op de goede weg. Shirt ook van katoen en niet te veel deo gebruiken, dat kan ook wel eens contra werken. Gebruik natuurlijke stoffen die ademen en dat is veel beter, dan kan de warmte onder je kleding verwaaien : prima geen zwetende billen meer met alle gevolgen van dien. Heb je ook nog last van zweetvoeten? dan dagelijks mentholpoeder in je schoenen spuiten en minstens 2 x per dag je voeten wassen.
Scheren op behaarde plekken en dagelijks douchen. Niet te veel zeep gebruiken.
Doe je best.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Inekez1