Is een injectie tegen gordelroos nuttig?

Ik heb last van jeukende uitslag door gordelroos. Een injectie hiertegen zou nogal wat bijwerkingen hebben, maar wel effectief zijn.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Het feit, dat de injectie effectief is betekent toch ook, dat het zinvol is? De artsen zullen je nooit de injectie geven als het middel erger is dan de kwaal.
Gordelroos geneest over het algemeen spontaan. Meestal kan worden volstaan met pijnbestrijding en een therapie voor de blaasjes. Het is belangrijk om zo snel mogelijk met de behandeling te beginnen in overleg met uw huisarts, hij of zij kan de diagnose stellen en een geschikte vorm van behandeling bepalen.
Anti-virale medicijnen en andere medicijnen kunnen in bepaalde situaties verbetering geven.