Hoelang kan een piep in je oor duren?

Ik heb nu al 3 dagen een piep in mijn oor door harde muziek. Ik heb wel vaker een piep gehad, maar dat was dan de volgende ochtend al weg. Ik ben een beetje bang dat het nu permanent is....

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5K
SingingCoyote13
4 jaar geleden
iemand die ik ken had altijd een piep in zijn oor
hij is/was dj en draaide echt heel hard muziek overal
een paar jaar later is hij doof aan dat ene oor nu
het kan wel een voorbode zijn kijk uit

Antwoorden (1)

Een piepsignaal in je oren na het bezoeken van een dancing of nadat je een uur keihard muziek hebt afgespeeld op je koptelefoon, is een waarschuwing van je lichaam voor mogelijke gehoorschade na te lange blootstelling aan te hard geluid. Da's niet meteen een groot probleem, maar is wel een serieuze waarschuwing.
Het is vooraf moeilijk te voorspellen of het gepiep in je oren op termijn verdwijnt. Bij veel mensen wordt het fluitende geluid naar verloop van tijd minder of verdwijnt het helemaal. Maar mocht er bijvoorbeeld sprake zijn van permanente gehoorschade, dan kun je ook blijvend lasthouden van een hinderlijk geluid in je oren. Wel is het vaak zo dat je naar verloop van tijd enigszins went aan het piepende geluid en het je wellicht minder opvalt.