Is drugsgebruik (mephedrone) schadelijk op en hoelang blijven symptomen van dinsdagdip?

Ik heb donderdagnacht drugs (mephedrone) gebruikt in combinatie met redelijk veel alcohol en daarna door blijven drinken. Ik heb 2 of 3 keer bijgepakt en ik heb nu op zaterdagavond nog steeds last van een brok in de keel en moeilijk ademhalen. Niet heel veel geslapen en 1 dag last gehad van hallucinaties met de ogen dicht? Mijn vraag is wanneer gaat dit weg en is dit schadelijk? Dit was mijn 2e keer in 5 weken tijd. Ik ben 21 jaar oud en weeg 76 kg

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Graag wat meer informatie erbij geven. Wat is de dosis die je elke keer hebt genomen? En hoeveel tijd zat er elke keer tussen voor het bijpakken? Gebruik je ook medicatie?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik weet niet heel veel meer maar een vriendin van me zei dat ik 2 of 3 keer heb bijgepakt. Hoeveel dit is geweest weet ik zo niet meer. Ik gok een vinger in het zakje
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik gebruik verder geen medicatie trouwens
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Drugsgebruik heeft direct invloed op het centraal zenuwstelsel en beïnvloedt de werking van de neurotransmitters. Als je weer eens helder bent zoek je dat maar eens op.
Als je lekker blijft gebruiken kun je ervan op aan, dat je nog op jonge leeftijd problemen krijgt met eventueel verlammingen, maar in ieder geval vroeg en zwaar dement bent.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dementie is geen ziekte, maar een cluster van symptomen die aanwezig zijn in bepaalde aandoeningen of ziekten. Het is een uitgebreide afname in cognitieve functie die zo ernstig is, dat het interfereert met zijn dagelijkse activiteiten. Symptomen van dementie zijn onder andere geheugenverlies, persoonlijkheids- en stemmings-wisselingen, verwardheid en een daling van de probleemoplossende vaardigheden. Er zijn tal van aandoeningen die dementie veroorzaken. Soms, kunnen bijwerkingen van medicijnen, drugs en andere medische problemen de dementie-achtige symptomen veroorzaken.
https://www.whiteaeroltd.com/topic/dementie-door-drugsgebruik/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Stel je vraag op drugsforum.nl
www.drugsforum.nl Zij weten er vast heel veel van en kunnen specifiekere vragen over drugs beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En combineer drugs nooit met alcohol! Dat kan levensgevaarlijk zijn en ook je drugskater en klachten versterken.

Antwoorden (1)

Mephedrone is een amfetamine-achtige stof. Er is nog nauwelijks onderzoek naar gedaan en de langetermijneffecten zijn nog niet bekend. Gebruikers zijn hun eigen proefkonijn als ze toch besluiten te gebruiken. Het valt onder harddrugs en staat op lijst 1 van de opiumwet. Bezit, productie en verkoop ervan zijn strafbaar.

Na slikken van een pil, capsule of bommetje (poeder in een vloeitje) begint het na 15 tot 45 minuten te werken. De werkingsduur is anderhalf tot drie uur. Bij snuiven werkt het na enkele minuten en is de werkingsduur drie kwartier tot anderhalf uur. Nadat het uitgewerkt is kunnen mensen nog een paar uur lang niet slapen. Ze zijn dan erg geneigd om bij te nemen. Gegevens over de dosis zijn er alleen op basis van gebruikerservaringen.

Met name bij hoge doseringen en langdurig gebruik kunnen negatieve effecten optreden. Gebruikers melden: hoofdpijn, hartkloppingen, verwardheid, angst en paranoia. Ook hebben ze last van misselijkheid, hoofdpijn, duizeligheid, transpiratie, pijn in de hartstreek en neusbloedingen (bij snuiven). Verder worden slapeloosheid en verminderde concentratie gemeld. Opvallend is dat sommige gebruikers bij hoge doseringen last kregen van paarse knieën en ellebogen. Dit duidt mogelijk op vaatvernauwing of een auto-immuunziekte. Zolang hier geen duidelijkheid over is wordt gebruikers met deze klachten aangeraden direct te stoppen met gebruik en naar een arts te gaan.

Hoe vaker je gebruikt en hoe hoger de dosis, des te meer kans op risico's. Individuele aanleg is ook van invloed op de kans op gezondheidsrisico's.

Doordat je het hebt gecombineerd met een grote hoeveelheid alcohol is de kater zeer versterkt. Jouw lichaam is vermoedelijk behoorlijk uitgedroogd. De mephedrone is wel uitgewerkt, maar het na-effect onder invloed van de alcohol nog niet. Wanneer het weggaat kunnen wij niet voorspellen. Ik kan alleen adviseren te zorgen dat je voldoende water drinkt en te stoppen met het gebruik van deze gevaarlijke harddrug!
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga het zeker niet meer gebruiken. Ik heb daar ook niet de neiging voor want gebruik het eigenlijk nooit. Maar ik raak een beetje in paniek en angst over de hartkloppingen etc. Is dit gevaarlijk? Of is dit op korte termijn. Of moet ik hiermee naar een huisarts?
Amadea
4 jaar geleden
Misschien dat de hittegolf er mede oorzaak van is. Vanaf morgen is het koeler, dus mogelijk knap je daar al een stuk van op. Ik zou zeggen dat wanneer het dinsdag nóg niet over is, een bezoek aan de huisarts is aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mmh okee bedankt! Ik voel me er op dit moment ook zwaar vervelend onder omdat ik mezelf zo helemaal niet ken. Maar de hartkloppeling opzich zijn dus niet gevaarlijk? Gisteren mede daardoor maar 1 uur geslapen.
Amadea
4 jaar geleden
Als er verder niets mis is met jouw hart zullen de hartkloppingen geen verdere gevolgen hebben. Alleen als jij een tot nu toe onontdekte hartafwijking zou hebben kan er eventueel iets meer aan de hand zijn. Maar dat zie je eigenlijk alleen bij mensen die aan intens sporten doen. Dan kan het gebeuren dat een 21-jarige op het voetbalveld of de racefiets ineens in elkaar zakt. Maar als jij je kalm houdt zal er niets gebeuren.