Wat kan ik doen aan overmatig zweten op rug?

Beste, ik ben 50 jaar en sinds een jaar of twee kan ik niet meer tegen warmte en zweet ik overdadig op mijn rug. Ik kon vroeger perfect tegen hitte en zweette niet, hoewel ik altijd overgewicht heb gehad. Wanneer ik op onze laatste reis naar Zuid-Frankrijk 5 minuten uit het hotel was en buiten wandelde, was mijn rug al kletsnat. Dit is helemaal niet aangenaam en die reis in Zuid Frankrijk was natuurlijk een fiasco geworden. Constant kletsnat en niet van de mooie reis kunnen genieten. Ik zou graag weten wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden en of er nog mensen met dit probleem zijn?

4 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Bij de huisarts kun je daar bijv. een creme voor krijgen..
Dus mijn advies, overleg met de huisarts als je dat nog niet gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het allerbelangrijkste dat al help is het dragen van 100% katoenen kleding (of andere 100% natuurlijke vezel welke is gemaakt van bamboe, chinees gras of eucalyptushout). Een klein beetje kunststof in de kleding, met name polyestervezel zet je sowieso al aan het zweten.
Belangrijke tips zijn ook:
Drink elke ochtend een glas tomatensap bij het ontbijt. Tomatensap verkoelt het lichaam en voorkomt overmatige transpiratie.
Het drinken van water is één van de meest eenvoudige natuurlijke oplossingen tegen overmatig zweten omdat het je lichaam ontgift. Hierdoor ga je automatisch minder zweten.
Maak een kopje thee van gedroogde salie. Drink dit twee tot drie keer per dag.
Een kopje groene thee net voor het slapengaan is bijzonder efficiënt tegen nachtelijke aanvallen van overmatig zweten.
Caffeïne, alcohol en pikant eten vermijden
Bepaalde voedingsmiddelen zoals caffeïne, alcohol en pikant eten zorgen ervoor dat je meer gaat zweten en moet je dus zoveel mogelijk vermijden.
Verder zijn er een aantal natuurlijke middelen die het zweten kunnen beperken. Dat is na te lezen op onderstaande link.