Blauwe plek komt na 2 maanden rust weer terug, hoe komt dat?

2 maanden geleden heb ik tijdens voetbaltraining een (niet eens super grote) blauwe plek met bult opgelopen vlak boven mijn enkel. (Het voelt alsof er een soort bobbeltje onder mn huid zit) Ik ben er toen uitgestapt en dacht gaat wel weer over. Voetbalseizoen is voorbij dus ik heb 2 maanden rust kunnen hebben. Ben ik gaan voetballen en de pijn is weer helemaal terug net als de blauwe plek. Ik heb niks raars gedaan maar toch ontstaat er weer een blauwe plek en is de plek weer heel gevoelig en pijnlijk.Weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

In dat gebied lopen veel spieren, pezen, banden en botten, omdat het onderbeen verbonden is met de voet door het enkelgewricht.
Hierdoor kun je veel verschillende blessures oplopen.

Twee maanden geleden heb je de blessure opgelopen. Je geeft niet aan of je er toen veel last van had. Je zegt wel een blauwe bult gehad te hebben. Nu voel je op die plek nog een bobbeltje.

Dat er toen iets kapot is gegaan, is duidelijk. Omdat je nog steeds een bobbeltje voelt op die plek, is de plek nog niet genezen of je hebt een blijvend inwendig 'litteken/vergroeiing'.

Na een zomerstop van twee maanden is weer trainen al zwaar voor een gezond lichaam. (eigenlijk moet je een beetje blijven rennen).
Voor de blessure is het minstens even zwaar. Opeens wordt die plek weer voor 100% belast.
Jouw lichaam en oude/niet geheel herstelde blessure krijgen ook meteen de volle laag.
Waarschijnlijk zijn kleine vaatjes in dat gebied weer gaan bloeden.
Dit geeft weer een blauwe plek op die plaats.

Ik zou toch even langs de huisarts gaan en eventueel naar een fysiotherapeut.
Waarschijnlijk heb je de plek te snel 100% belast.
Ik hoop dat ze de blessure nog kunnen definiëren.
Tevens word je dan goed begeleid om zo snel mogelijk weer fit te worden. Hopelijk voor de competitie weer begint.

Vergelijk het eens met een hamstringblessure.
Je loopt weer als een kievit. Gaat het veld op. Bij het eerste schot, vliegt de pijn er weer vol in.

Ik heb niet de mooiste bron, maar het is er tenminste wel eentje.

Succes, en laat er echt even naar kijken.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1565516
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1565516
Probeer het nog eens. Eerste werkt niet.
Ik kopieer de link en vervolgens gaat het mis.
Oeps.
Ik zal een foto plaatsen van het antwoord.
Toegevoegd op 06 augustus 2019 18:38: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor je reactie, Ik had aardig veel pijn toen het gebeurde maar ben wel eerst verder gaan voetballen. Dit ging al gauw niet meer omdat de bal steeds op de plek kwam en ben toen gestopt. Paar dagen later nog wel een toernooi gespeeld met redelijk wat pijn dus dat is achteraf misschien wel dom. Maar het rare is dat ik tijdens het voetballen (gisteren dus na 2 maanden rust) het bij de eerst pass al pijn begon te doen dus ben toen ook gestopt. Er is dus geen sprake meer geweest van 100% belasting. Ik neem je advies op en ga toch even bij de huisarts langs omdat het wel wat apart is. Dank je
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dan is het er weer meteen 'ingeschoten' zoals ze dat zeggen, net als de vergelijking met de hamstringblessure.
Ga dan inderdaad maar echt langs de huisarts, zodat je de juiste diagnose krijgt.
Veel beterschap!