Ik heb een wond zonder bloed. Kan dit nog compleet genezen?

Ik heb een lange, kleine en ondiep sneetje opgelopen op mijn arm. De huid is wit op de plek. Er is geen bloed bij gekomen en er is ook geen korst gevormd. Mijn vraag is of de huid nog compleet kan genezen zonder dat er een litteken wordt gevormd. Is er nl. geen bloed nodig voor huidgenezing? Bij voorbggzaat dank!
Voorbaat*

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ga even langs bij de huisarts.
TurfGraver
4 jaar geleden
Dat geneest vanzelf.

Het beste antwoord

De huid is opgebouwd uit meerdere lagen. Iedere laag heeft zijn eigen speciale celstructuur met daarbij horende functie.
Van buiten naar binnen zijn de huidlagen op te delen in:
Opperhuid → Epidermis → bovenste huidlaag
Lederhuid → Dermis / Corium → laag tussen opperhuid en onderhuid
Onderhuid →Subcutis / Hypodermis → onderste huidlaag vetweefsel

De huidgenezing gaat altijd van onderaf. De buitenkant slijt af en dode cellen verdwijnen vanzelf met wassen e.d. Van onderuit worden nieuwe cellen gevormd en wordt de huid dus weer hersteld. Een dun sneetje dat niet eens heeft gebloed is nooit diep en slijt dus vanzelf weg. Even geduld hebben en je geen zorgen maken.
Toegevoegd op 02 augustus 2019 15:52: afbeelding