Wat is er met mijn lichaam?

Hallo ik ben een meisje van 16 jaar, niet zo heel groot rond de 1.53 en ik weeg ook niet veel, rond de 40k. Sporten doe ik niet echt.
Ik heb al een aantal weken last van een slap gevoel in mijn armen en benen, meestal bovenarmen en boven benen. Bij mijn armen heb ik het gevoel dat het vanuit de schouders komt. Met ademen gaat het soms ook minder, ik heb dan zo'n moe gevoel, alsof je lang hebt gerend. Mijn hartslag gaat meestal ook wat sneller dan normaal.
Meestal denk ik veel na over wat ik voel en ik maak mij daar ook best veel zorgen om.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je hebt best ondergewicht. Daar kan het ook van komen. Eet meer en vooral gezond.
Ritsuka
4 jaar geleden
Je hebt ondergewicht, ga naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Chloe1706, grofweg berekend heb jij bij een lengte van 1,53 en een gewicht van 40kg een zgn BMI van 17.1. Dat betekent: categorie Ondergewicht.
Als je denkt dat deze conclusie juist is, dan is deze ook juist.
De oorzaken van ondergewicht kunnen lichamelijke maar ook psychische, zoals alsmaar nadenken over je gezondheid en gewicht. Dat je hulp nodig hebt weet je, je kunt het niet alleen.

Antwoorden (2)

Onverklaarbare vermoeidheid zou kunnen wijzen op bloedarmoede. Misschien toch niet onverstandig om eens naar je huisarts te gaan.
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
En in combinatie met ondergewicht wijst het op ondervoeding.
Klinkt inderdaad als vermoeidheid, maar ook een beetje als Hypochondrie, en stress, en zo kom je in een visuele cirkel. Je voelt pijn, je maakt je druk, en de pijn wordt erger.

Laat even je bloed prikken op vitamine B12 en vitamine D. Een tekort geeft ook vaak superkrachten (kramp/verzuring/pijn). En laat ook gelijk even jou schildklier controleren, traag werkende schildklieren geven de zelfde klachten.

Succes.
*EDIT*
superkrachten moet zijn : Spierklachten!
Toegevoegd op 29 juli 2019 11:42: tekst
4 jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
Zo'n denkproces zonder einde dat steeds negatiever wordt (je voelt pijn, je maakt je druk, en de pijn wordt erger) is een vicieuze cirkel.