Wat te doen tegen hoesten, benauwdheid en.kokhalzen door slechte airco?

Ik hoest nu al 2 weken. Het blijkt dat dat kont door de slechte airco. Het hoesten is nu over maar heb nu last van.kokhalzen, benauwdheid en soms komt er slijm mee.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
4 jaar geleden
Airco vervangen of schoon laten maken
jc54
4 jaar geleden
Airco niet meer gebruiken, tot dat deze grondig nagekeken is en hersteld.
MasterSword
4 jaar geleden
Heel veel mensen gebruiken een airco verkeert. ( door het niet te drogen ) Als je een airco niet meer nodig hebt, moet je het element droog blazen met alleen ventileren ( En als je airco kan verwarmen even max temp zetten met lage fan speed )
dan is het element goed droog en kun je er niet ziek van worden. Als het element vochtig is: gaan er schimmels en bacterie in ontstaan als de airco lang niet werkt, en zodra je het weer aan zet verspreid je die en als je daar gevoelig voor bent kun je er ziek van worden Ik heb drie split unit airco's, en zelf in de zomer doe ik wel eens een keer de airco op verwarmen zetten met een lage ventilatie snelheid,
om de airco goed te desinfecteren door de binnen unit zo heet mogelijk te laten worden.
( Airco droog en beginnende bacterie dood )

Antwoorden (1)

Voor de lichamelijke klachten moet je naar de huisarts gaan.
Als de airco bij jou thuis is, deze meteen uitschakelen en grondig laten nakijken en schoonmaken, Een slecht onderhouden/slecht werkende airco kan je namelijk behoorlijk ziek maken.
Als de airco op je werk is of op school, bespreek het dan met je manager of met de school.