Hoe komt het dat ik geen gevoel meer in mijn pink heb?

Als ik bijvoorbeeld in bed een filmpje kijk en mijn pink een lange tijd niet beweeg, dan verdwijnt daar langzaam het gevoel uit. Als ik heb dan met mijn andere hand erin knijp voel ik dat bijna niet en lijkt het als ik een pink van iemand anders vastpak. Weet iemand misschien hoe dit komt?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Je pink valt in slaap. Dat gebeurt als de zenuw voor een langere periode wordt afgekneld.
Daarvoor hoef je niet je pink zelf af te knellen. De afknelling vindt meestal plaats in de elleboog. Mogelijk lig je in een houding, waarbij je elleboog wat in de verknelling komt, Dat kan ook gebeuren in je slaap, als je op je elleboog ligt.
Pas deze houding aan, en waarschijnlijk is het probleem met je pink dan ook weg.
Helpt dat niet, ga er dan mee naar de huisarts, want dan kan er ook iets ernstigers aan de hand zijn.