Wat kan er gedaan worden aan een hematoom na een operatie?

18 feb.operatie gehad schouder,dag erna gevallen.nu 16 weken verder kan ik mijn arm nog steeds niet omhoog krijgen blijkt voor 6 weken terug dat er een hematoom zit en nu 6 weken later nog steeds net zo groot er nog steeds zit. wat zou er aan gedaan kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Natuurlijk weet ik niet welke operatie je aan de schouder hebt gehad.
Ook al was je na de operatie niet gevallen, fysiotherapie/oefeningen na een schouderoperatie is heel normaal.
Meestal mag je na een operatie in dat gebied de schouder een aantal weken niet belasten.
Hierna mag je de schouder weer voorzichtig gaan gebruiken.
Daar zit vaak het probleem. Door de operatie zelf wordt de bewegelijkheid vaak al beperkt. Door de tijdelijke ontlasting gaat een schouder sowieso graag vast zitten. De val geeft ook nog een zwelling in dat gebied.
Zelf zou ik morgen al een afspraak maken met een fysiotherapeut. Zoek iemand die gespecialiseerd is in dat gebied.
De schouder zal uitvoerig bekeken en getest worden.
Waarschijnlijk moeten ze de arm drainage therapie geven, zodat vocht afgevoerd wordt. Door middel van oefeningen zullen ze de beweging weer moeten terugkrijgen. Misschien moet als laatste ook weer de spierkracht in de arm opgebouwd worden.
Kortom meteen morgen een fysiotherapeut bellen.
Heel veel succes!
Komt goed (ervaring)