Hoe lang duurt de genezing van een ontstoken oog?

Ik werd vanochtend wakker met een ontstoken oog en het wordt alleen maar erger. Ik zit midden in de examens en wil weten wat ik kan verwachten.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (1)

Een oog (of twee ogen) gaan ontsteken door een virus of een bacterie.

Een ontstoken oog door een virus kun je weinig aan doen. Het kan zijn dat het andere oog ook ontstoken raakt. Je kunt er een paar dagen tot enkele weken last van hebben.

Een ontstoken oog door een bacterie kun je wel iets aan doen. Antibiotica in bijvoorbeeld druppelvorm laat de klachten heel snel verminderen.

Omdat je midden in de examens zit, zou ik toch de huisartsenpost bellen. Vermeld ook dat je nu examens hebt.
Aan de hand van het verloop, de rest van jouw gesteldheid kan de arts inschatten of het om een virus of bacterie gaat. In dit geval (omdat je examens hebt) is het verstandig als de arts het als een bacterie behandelt. Niet geschoten, is altijd mis.

Kortom, bel even, zeg dat je vandaag gezien wilt worden ivm examens, ga het oog behandelen.

Succes met je oog en examens!

https://encyclopedie.medicinfo.nl/bacteriele-oogontsteking
https://encyclopedie.medicinfo.nl/virale-oogontsteking
Toegevoegd op 12 mei 2019 11:42: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de snelle reactie en de goede tip!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel graag gedaan. Heel veel succes!