Wat kan een oorzaak zijn van trilhanden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Kan lage bloedsuiker zijn, of iets ernstigs
fremar
4 jaar geleden
Iedereen heeft ooit wel eens last gehad van trillende handen. Een vervelend gevoel waar je je waarschijnlijk toch enkele vragen bij stelt. Was die vijfde kop koffie deze morgen er te veel aan of is het een symptoom van de ziekte van Parkinson? Het is onnodig om meteen te panikeren aangezien dergelijke trillingen zich kunnen voordoen zonder dat je het zelf beseft. Enkel wanneer het beven oncontroleerbaar wordt en dit het normaal functioneren van ons lichaam belemmert raadpleeg je toch best even de huisarts.

Antwoorden (2)

Mogelijke oorzaken van trilhanden zijn onder meer: honger, angst, nervositeit, overdosis cafeïne, verslaving aan alcohol of drugs, ziekte van Parkinson.
Amadea
4 jaar geleden
Oorzaken van trillende handen :

Essentiële tremor. De essentiële tremor is een vaak voorkomende vorm van tremor. ...
Ziekte van Parkinson tremor. ...
Lage bloedsuikerspiegel. ...
Angst. ...
Cafeïne. ...
Hyperthyreoïdie. ...
Medicatie.

Ook nervositeit kan een reden zijn..
....
Een beroerte, de ziekte van Huntington of een overactieve schildklier kunnen ook de oorzaak zijn.
---
Met dank aan @Bordensteker onderstaand 2 bronnen die wel werken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.optimalegezondheid.com/trillende-handen/