Hallo, ik heb de laatste tijd snel last van oorzuisen. Ik maak me er best wel zorgen iemand raad?

Ik heb er last van sinds oud en nieuw sinds dat ik flink heb lopen knallen. Verder ga ik ongeveer 1 keer per week uit en luister ik muziek via AirPods of gaming headset. Eerder altijd op het aller hards maar nu pas ik er flink mee op.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
ronron1212
5 jaar geleden
Ga naar je huisarts die kan je verder helpen

Antwoorden (3)

Zoals je het beschrijft is dit vrij zeker blijvende gehoorschade, ontstaan door overbelasting van het middenoor. Helaas is daar geen genezing voor. Zo'n 10 procent van de mensen heeft daar last van, maar dat helpt je niet natuurlijk.
Vermijd harde geluiden, om verdere beschadiging te voorkomen.
En ga eens langs bij een arts, zou ik zeggen.
Hij/zij kan beoordelen wat er precies aan de hand is, en je adviseren hoe daar mee om te gaan.
5 jaar geleden
Er zijn veel vormen van gehoorschade. Ik zal zometeen een link toevoegen, waarin alle vormen genoemd worden.
Jij hebt de laatste tijd veel last van oorsuizingen. Het suizen komt inderdaad doordat jouw oren teveel blootgesteld werden/worden aan harde geluiden. In de link heet dit: De piep na het uitgaan:
Veel mensen ervaren een piep in hun oren na het uitgaan. Wat veel mensen niet weten, is dat deze piep een ernstige waarschuwing is. Die piep betekent namelijk dat een stukje van het gehoor beschadigd is. Wanneer dit te vaak gebeurt, kan de piep blijvend worden. Dit is tinnitus.
Momenteel zijn dus al stukjes van jouw gehoor beschadigd. Om te voorkomen dat het blijvend wordt, zul je maatregelen moeten nemen.
Als je op stap gaat, is het wellicht verstandig om oordoppen te dragen. Gebruik deze ook met het afsteken van vuurwerk, tijdens concerten etc.
Indien je bijvoorbeeld Airpods in je oren hebt, temper het geluid.
Ga eens langs een hoorspecialist (BeterHoren bijvoorbeeld). Zij kunnen jouw oren testen en verkopen ook preventieve middelen, zoals oordopjes op maat.
https://www.hoorstichting.nl/het-gehoor/gehoorschade/soorten-gehoorschade/
Toegevoegd op 08 april 2019 21:40: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vanaf nu bij het uitgaan speciale oordopjes gebruiken, doe je dat niet, dan word de piep erger en dat is niet leuk kan ik je vertellen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ga nu niet meer uit, de komende tijd ik ga denk ik oordopjes op maat laten maken. Maar ik pas goed op heb jij er zelf ook last van?