Na het maken van een MRI scan van mijn knie, heb ik ernstige plasklachten. Hoe kan dit?

Ik moet in 1 dag ongeveer 20 x naar de wc (incl. de nachten meegeteld).
Dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Het is gewoon verschrikkelijk.
Is het mogelijk dat dit door de straling van de MRI scan is gebeurd, dat er wellicht wat zenuwen in de urineblaas zijn beschadigd?
Verder geen vreemde dingen gedaan, gegeten. Levenstijl zelfde gebleven. Behalve de MRI scan dus.

2.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Blaasontsteking?
roelp
5 jaar geleden
Nee geen blaasontsteking. Dat is gecheckt.
Erna55
5 jaar geleden
Je bent al bij de huisarts geweest en deze heeft onderzoek gedaan naar blaasontsteking.
Toen je de uitslag van je arts hebt gekregen, wat heeft deze daar toen verder over gezegd?
roelp
5 jaar geleden
Geen blaasontsteking vastgesteld door huisarts. Die weet het ook niet.
Er is ook geen contrastvloeistof gebruikt bij de MRI.
Opvallend is wel dat 2 dagen na de MRI ik opeens deze plasklachten kreeg en nog steeds heb. Dat kan volgens mij toch geen toeval zijn? Iets anders is er niet gebeurd.

Antwoorden (1)

Is er contrastvloeistof gebruikt tijdens de scan?
Zo ja, is het contrastvloeistof met jodium geweest?
Indien er namelijk contrastvloeistof is ingespoten, moet dit worden afgevoerd door de nieren.
Soms kunnen nieren hier niet goed op reageren.
Ik weet niet met wie je contact het gehad (inleveren urine).
Ik zou toch even contact opnemen met de huisarts, ziekenhuis?
Een MRI-scan zal niet de oorzaak zijn. Contrastvloeistof wel!
Neem het serieus indien dit gebruikt is.
Bron volgt.
https://www.umcg.nl/NL/Zorg/Volwassenen/zob2/Contrastmiddelen_jodiumhoudende_contrastmiddelen/Paginas/default.aspx
https://www.hierhebikpijn.nl/aanvullend-onderzoek/mri/knie
Toegevoegd op 29 maart 2019 17:35: tekst