Ik heb een bultje in mijn bilspleet weet iemand wat dit is of moet ik misschien naar de dokter gaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Via internet is dat niet te beoordelen natuurlijk. Als je twijfelt ga je naar de huisarts toe.

Antwoorden (1)

Het klinkt als een haarnestcyste in de bilnaad.
Ga even langs de huisarts. Vind dit niet vervelend, want het komt veel voor.
In dat gebied groeien altijd haartjes. Bij de ene persoon meer dan bij de ander. Deze haartjes kunnen dan ingroeien. Dan voel je inderdaad een bultje. Factoren die ook van invloed zijn, zijn oa geslacht, leeftijd, gewicht, veel zitten etc.
Deze bultjes kunnen weinig kwaad. Alleen kan het ook een abcesje worden. Bij sommige mensen kan het zelfs een behoorlijk abces worden. Soms moet je er aan geholpen worden.
Kortom, laat het even bekijken door de huisarts.
Wat je nu al kunt doen, is goed schoonhouden, drooghouden en haartjes verwijderen.
Succes.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/170182-haarnestcyste-symptomen-van-bultje-in-bilnaad-of-bilspleet.html
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Zolang er geen klachten zijn verder denk ik niet dat de huisarts er iets mee kan. Idd schoon, droog en haarloos houden en bij klachten naar de huisarts, dat lijkt me vroeg genoeg.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het vervelende is dat je zelf niet kunt zien of er een fisteltje in zit.
Dat doen die cystes graag. Als je dan lang wacht.....
Dat beetje vocht dat er dan uitkomt, merk je ook niet zelf op.
Maar dat moet de vraagsteller zelf beslissen.