Waarom is de geur van mijn ondergoed na een paar uur anders dan van mijn uitscheiding?

Een paar maand geleden ben ik gediagnosticeerd met bacteriële vaginose, gardnerella. Na een groot aantal behandelingen leek ik er met een huismiddeltje vanaf te zijn. Twee weken zonder dat middel in omstandigheden die niet ideaal waren voor mijn vaginale gezondheid maar de symptomen waren niet teruggekeerd.
Maar na een paar uur een beetje te zweten in mijn ondergoed ruikt het weer visachtig zoals voorheen, en dan alleen mijn ondergoed. Mijn uitscheiding heeft een aparte lichtelijk metalen geur en smaakt zoutig en lichtelijk zuur, maar ruikt niet visachtig. Het is alleen mijn ondergoed na het dragen. En ik verschoon het iedere dag en uit de was ruikt het nog schoon. Is het normaal dat je ondergoed visachtig ruikt na een paar uur zweten maar je uitscheiding weer heel anders en normaal? Betekent dit dat ik me weer bij de arts moet laten testen of is dit normaal?
Op het internet kan ik hier niks over vinden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je jouw zweet ruikt in je ondergoed, maar dit weet ik zelf niet 100% zeker. Om hiervan toch zeker te zijn raad ik aan naar de huisarts te gaan met je verhaal.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk niet dat het mijn zweet is. Dat ruikt wel heel anders. Alsnog bedankt voor de reactie!
Het is een feit als je dit eenmaal hebt gehad, je het weer kunt krijgen.
Omdat het verder niet gevaarlijk is, kun je afwachten.
Wanneer moet je niet wachten?
Indien je weer dezelfde klachten hebt als toen, je afscheiding weer grijsachtig is, je afscheiding zelf weer zo ruikt of indien je nu andere klachten erbij hebt.
Als ik jouw vraag zo lees, is dit niet het geval.
Eigenlijk vind je dat jouw ondergoed ruikt tijdens het dragen.
Dit kan en zal ik uitleggen. Indien je toen je de infectie had, veel penetrante afscheiding met zweet had, is dit in het ondergoed getrokken. Als je het uitwast, ruikt het lekker, maar er hoeft maar 1 druppeltje vocht, zweet op te komen en het stinkt weer. Dit kan ook gebeuren bij mensen die zwaar transpireren in hun shirts.
Ik zal hier dadelijk ook een bron over zoeken en erbij plaatsen, eveneens als een bron over de infectie.
Wat je kunt doen? Koop eens een paar goedkope broekjes bij zeeman of zo. Was ze uit en draag ze. Indien het weer begint te ruiken, zou ik sowieso teruggaan naar de huisarts, omdat dit geen 'oude lucht' kan zijn.
Succes!
https://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-bacteri%C3%ABle-vaginose
https://nl.hg.eu/tips/stank-en-nare-geurtjes/zweetgeur-uit-kleding
Dit gaat dan wel over shirts, maar die ruiken ook lekker en tijdens het dragen gaat het weer ruiken. ( bacterie blijft dan in kleding ). Dit kan natuurlijk ook met een bacterie in een broekje.
Toegevoegd op 14 januari 2019 18:36: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kans is dat dit het probleem is. Ik ga het uitproberen bedankt!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kan echt heel goed. Omdat de was de bacteriën niet vernietigd. Ik hoop oprecht dat het met uit proberen voor jou een goed resultaat geeft. Sterkte!