Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waarom doet een prik in je polsslagader zo'n venijnige pijn?

Bij een fietstest moet er voor en na de test bloed uit de polsslagader worden afgenomen. Bij wie is dit ook gedaan en is dit de rotste prik die er is ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, het is een gevoelige prik. Nee, het is niet de rotste prik. Je kunt de prik enigszins vergelijken met een infuus in je pols. Alleen wordt een infuus in een ader gezet en niet in een slagader. Ik weet niet of je al eens een infuus hebt gehad? Operatie? Toedienen vocht? Ondanks dat het niet prettig is, gaat het snel. Verder heb je ook verschil in degene die prikt. De ene is veel behendiger dan de ander. Er zijn veel gevoeligere prikken, een paar zal ik opnoemen: Sommige mensen vinden het heel gevoelig om een verdoving in de mond te krijgen. Vooral in de bovenkaak, aan de voorkant, richting de sinussen. Verder zijn er hele gevoelige prikken als je ingeënt wordt. De naald kan dik zijn, de vloeistof kan behoorlijk vast zijn en meestal moeten ze vol een spier in. Er zijn ook injecties die in het buikvet gezet worden om een staafje te implanteren. Dan gaat een hele dikke holle naald de buik in. Verder zijn er mensen die een prik in de halsslagader krijgen. Deze plek is ook gevoeliger dan de polsslagader. Kortom, (ik heb vele van bovengenoemde mogen ontvangen), ontspan!, het is zo over en daarna voel je niks meer, er bestaan dus heftigere prikken, het is voor een goed doel....... Succes! Herstel: ader,slagader. Halsslagader is natuurlijk een grote halsader.

Toegevoegd op 01 januari 2019 21:35: tekst

Ik vind het een venijnige prik. Omdat er veel zenuwen en kleine adertjes in je pols zitten. Bovendien moet degene die prikt op zijn/haar gevoel en ervaring afgaan. Zelf heb ik deze prik (en gewoon bloed afnemen in bovenarm en een infuus) moeten ondergaan omdat ik longembolieën had.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100