Hoi,ik heb een holle rug en daardoor lijkt mijn buik dikker.Hoe hou je dit het best tegen?

Ik heb al sinds kleins af aan een foute houding. Mijn rug is namelijk hol en nu krijg ik er wel last van omdat nu mijn buik naar voor staat en ik dus dikker lijk.
Hoe kom je hier t best vanaf?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Werk aan je houding, train je buik en rugspieren zodat je rechter op komtcte staan.
Yoga is goed voor bewust met je houding bezig zijn, krachttraining maakt je spieren sterker.
Ritsuka
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Als je een afwijking in de ruggenwervel bent kan je die niet rechter krijgen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Dat haal ik niet uit de vraag, vraagsteller zegt alleen dat hij/zij met een holle rug staat.
Afwijking aan de wervels word niet genoemd.
Als je echt een holle rug hebt (lordose) heeft dit niks met jouw houding te maken, omdat dit aangeboren is.
Het beste kun je naar de huisarts gaan en je laten verwijzen naar het ziekenhuis. Daar word je goed onderzocht en met behulp van rontgenfoto's en scans kan de arts dan zeggen of je echt een holle rug hebt.
Als je nog jong bent, kun je een brace krijgen, waardoor je houding kan verbeteren. Dit kan alleen als je nog niet bent uitgegroeid.
Als je ouder bent, kan een holle rug problemen opleveren. Sommige mensen moeten dan geopereerd worden.
Ik kan er wel een bron bij zetten, maar als je dat allemaal gaat lezen, word je niet vrolijker, omdat daarin ook de meest extreme gevallen beschreven worden.
Kortom, bezoek de huisarts en laat je doorverwijzen. Pas met de juiste onderzoeken en minimaal een röntgenfoto weet je of je een echte holle rug hebt.
Succes.