Waarom moet ik hoesten tijdens het bed verschonen?

Iedere keer als ik mijn bed verschoon (het opnieuw opmaken, schoon matrashoes en dekbedhoes omheen doen), krijg ik hoestbuien. Vandaag was het zo erg dat ik bijna moest overgeven en, na het omdoen vd matrashoes om mijn matras,niet in 1x door kon om het schone dekbedhoes om het dekbed te doen. Ik verschoon iedere week mijn bed, hooguit na 10 dagen. Mijn molton hoes verschoon ik ongeveer 1x per maand, deze ligt dus onder mijn gewone hoes. Ik leg natuurlijk schoon beddengoed op mijn bed, maar dat heeft wel al een poos in een -dichte- kast gelegen. (Zomers leg ik meestal hetzelfde beddengoed er weer op, wat buiten gedroogd is, dan is het hoesten wel minder) Heeft iemand dit ook en kan zeggen wat het is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

De stof slaat waarschijnlijk tegen je keel. Dit heb ik ook op stoffige momenten (leeghalen drogerfilter bijvoorbeeld). Probeer eens een mondkapje (of minder goed, een theedoek) voor je mond te houden, om te kijken of het dan weg blijft.