Welke stof in het bloed (verhoogde waarden) geeft aan dat zuurstofopname verminderd mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Waarom denk je aan " verhoogde waarden" ?

Antwoorden (2)

Lactaat geeft een verhoogde waarde bij een verminderde zuurstofopname.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Als spieren te weinig zuurstof krijgen kunnen ze verzuren door melkzuur.
Dat kun je niet omdraaien door te zeggen dat spieren minder zuurstof kunnen opnemen als ze verzuurd zijn door melkzuur. Dat is complete nonsens.
''dat zuurstofopname verminderd mogelijk is'' is dermate onzin dat er geen antwoord op mogelijk is.
Methemoglobine (geoxideerd hemoglobine) zorgt voor zuurstoftekort door minder zuurstoftransport.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Ik ben benieuwd waar de min op gebaseerd is.