Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan mijn ene schouderblad uitsteken en mijn andere niet?

Als ik mijn armen bijvoorbeeld in mn zij houd, steekt aan de ene kan mijn hele schouderblad uit en aan de andere kant blijft het plat. Hoe kan dit en hoort dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

de 2 helften van je lichaam zijn niet elkaars spiegelbeeld. Zelfs je gezicht niet al lijkt dat bij de eerste blik wel.Dus ja het kan dat er een bot meer uitsteekt dan het andere, Niet erg
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Negeer in dit geval even het eerdere antwoord over asymmetrie in het lichaam, dat heeft er niets mee te maken.
Je schouderbad kan je normaliter bewegen en meer of minder laten uitsteken. Als nu je schouderblad echt anders bij bijvoorbeeld duwen tegen muur uitsteekt lijkt er sprake van een zgn. scapula alata of winged scapula. De spier die hiervoor verantwoordelijk is, serratus anterior of de zenuw die deze aanstuurt, thoracicus longus, doet het minder. Soms is de oorzaak een ongeval, soms is het onduidelijk. Vraag het je huisarts eens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding