Wat kan je doen tegen het naar boven komen van voeding direct na te hebben gegeten/gedronken?

Al jaren heb ik last van het omhoog komen van voeding. Het maakt niet uit wat. Direct na het eten komt het weer terug in mijn mond. Dt duurt tot ca. 1.5 uur na het eten. Het eerste uur is het niet zuur, daarna kan het soms gepaard gaan met maagzuur.

Ik wordt er helemaal gek van en krijg er veel opmerkingen over. Dit omdat ik het als het ware moet 'opvangen' en dus iedere keer met hamsterwangen zit voor een paar seconden. De inhoud slik ik dan snel weer door.

Ik heb al met verschillende artsen gesproken. Deze kennen het probleem echter niet en vaak wordt ik raar aangekeken. Zelfs een endoscopie gehad. Deze liet geen afwijkingen zien. Tevens helpen maagzuurremmers ook niet.

Misschien dat er hier wél iemand is die dit herkent? Of weet wat het is? Ik wil er namelijk heel graag vanaf.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.8K
Erna55
5 jaar geleden
" Ik heb al met verschillende artsen gesproken, .. deze kennen het probleem niet.... "
Ben je via huisarts naar verschillende specialisten gestuurd ? Zoja, welke specialisten ?
Amadea
5 jaar geleden
Daar moet echt iets aan gedaan worden. Want dat telkens terugkrijgen van maagzuur kan op den duur slokdarmkanker veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Erna55 Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar een MDL-arts. Deze heeft toen de endoscopie uitgevoerd. Zijn conclusie was dat daar niks op is gevonden en er dus ook niets aan gedaan kan worden. Een tweede huisarts kende het probleem ook niet. Verwees mij door naar een arts in het ziekenhuis. Deze arts kende het ook niet en verwees mij weer door naar een specialistisch ziekenhuis. Hier heb ik over een maand een afspraak. Hopelijk krijg ik dan niet weer te horen dat ze het probleem niet kennen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Amadea Inderdaad! Dat is iets waar ik straks ook bang voor ben.
Erna55
5 jaar geleden
Het verbaast me dat de artsen het probleem niet kennen.
Reflux komt geregeld voor bij volwassenen. Het kan wel zijn dat ze bij jou geen medische oorzaak voor de reflux gevonden hebben. Maar dat ze zeggen het probleem niet te kennen vind ik vreemd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Misschien langzamer eten, kleinere happen. Gewoon uitproberen.
http://www.rhyn.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=113
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zwak maagzuur is een mogelijk oorzaak,
Maagzuurremmer werken dan inderdaad niet, die vererger de oorzaak zelfs.
Maagzuur heeft invloed op de klep (sluitspier) tussen maag en slokdarm.
Dit is (regulier) te testen. Je kan je arts ernaar vragen, het is een redelijk eenvoudige test.
Er zijn ook simpele (onbetrouwbare) zelftesten, maar die kunnen je wel een idee geven. https://refluxstoppen.com/maagzuur-test/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hallo!
Ik heb precies hetzelfde, weet jij ondertussen wat het is?

Antwoorden (1)

Mijn ervaring als Holistisch Therapeut zegt dat er wellicht spraken is van oude emoties die zwaar op je maag liggen en telkens naar boven komen . klinkt wellicht wat vreemd als je er niet mee bekend bent , maar komt heel vaak voor dat mensen emoties hebben die op de maag invloed hebben, net zo als je een brok in de keel kan hebben door angst, er zit niks maar je voelt het wel en ook slikken voel je extra, een arts kan dan niks vinden maar het is er wel.
Even heel kort, als je eten weer omhoog komt is dit wellicht gekoppeld aan oude emoties die weer omhoog komen maar de kans niet krijgen om naar boven te komen, vaak zijn het ook onbewuste emoties die vragen om geuit te worden.
in welke richting je moet zoeken vind je in het boek De sleutel tot zelf-bevrijding

https://www.bol.com/nl/f/de-sleutel-tot-zelf-bevrijding/30005490/
psychologische oorsprong van 1100 ziekten .
staat ook wel in de bibliotheek.
het is een boek geschreven voor de hulp zoekende in zeer begrijpelijke taal .

En mijn helderziende blik zegt dat je is moet kijken wat er rond je vierde levens jaar is gebeurd. wellicht dat je dat samen met een therapeut kan doen.
succes
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Waarom zou iets van toen je 4 jaar oud was zorgen voor brandend maagzuur?
Erna55
5 jaar geleden
De schrijfster van het boek uit je bron, heeft kunstgeschiedenis gestudeert. Ze heeft geen enkele opleiding op medisch gebied genoten.
De " voelde intuitief" wat mensen en dieren mankeerden en waarom ze ziek werden. Ze gaf psychologisch advies over hoe je jezelf kunt genezen. Daar heeft ze een boek over geschreven.
Zelf is ze op 60- jarige leeftijd aan een ziekte overleden. Ik geloof ( voorlopig) niet dat je helderziende bent. Win de prijs voor bewijs van helderziendheid en ik zal je claim serieus nemen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_prijzen_voor_bewijs_van_het_paranormale
https://skepsis.nl/mainsite/inhoud/uploads/2015/09/helderziendheid-bekeken.pdf
Ivana
5 jaar geleden
Zou het REFLUX kunnen zijn? Een samentrekken van spieren in de tegengestelde richting? Het komt veel voor bij baby's in alle gradaties. Waarom zou dat niet bij volwassenen zo zijn!