Wat doe ik tegen een rekening van een zorgverlener voor verkeerde diagnose?

Ik heb een rekening gekregen van de zorgverlener over een consult bij een specialist, ik ben daar 3 minuten binnen geweest en geen deugdelijk onderzoek gehad.
sterker nog hij kwam niet uit zijn stoel en ik mocht blijven zitten het gesprek duurde 3 minuten.
ik kreeg een briefje mee voor fysiotherapie met de mededeling dat mijn therapeut de verkeerde handelingen had gedaan.
op dat briefje bleek precies de zelfde handelingen te staan die ik had bij de fysotherapeut.
en die werkte niet omdat die meer pijn veroorzaakte.dit bevestigde mijn therapeut ook.
second opinion aangevraagd bij andere specialist, en deugdelijk onderzoek gehad.
conclusie daarvan is dat mijn beide knie schijven zijn versleten en therapeutische behandelingen niet verantwoord zijn omdat de slijtage dan sneller vordert
ik heb van de eerste specialist via de zorgverlener wel een rekening gekregen van € 180.00
die niet vergoed wordt. wat kan oik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Z512099
5 jaar geleden
Wat vraagt die andere specialist dan?
En wel vergoed?

Antwoorden (1)

Klachten over rekeningen zelf maken weinig tot gene kans, behalve als er een duidelijke klacht is over geleverde zorg.
Hier lijkt sprake te zijn van een medische misser, en ik zou beginnen om daar over te klagen. Specialist werkt waarschijnlijk in een ziekenhuis; dat ziekenhuis hoort een klachtencommissie te hebben; en informatie daarover vind je waarschijnlijk op de website van het ziekenhuis.