Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is gastroscopie mogelijk als je tonsillitis (ontstoken amandelen) hebt?

Hoi!
Ik heb sinds iets langer dan een week last van ontzettend pijnlijke gezwollen keel- en neusamandelen. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb, dus een antibioticakuur halen heeft geen zin (ook al gehad overigens). Nu is het eigenlijk de bedoeling dat ik aanstaande vrijdag een gastroscopie onderga (met een slangetje in de maag kijken). Ik vraag me alleen af of dit verstandiger is om later te plannen. Ik weet niet goed wat me te wachten staat, dus ik vroeg me af of iemand die het wel gehad heeft misschien beter weet of ik het beter kan uitstellen. Ik neem nu 4x 2 paracetamollen en 3x diclofenac (op voorschrift van de huisarts) en ik merk dat ik wel wat minder pijn heb daardoor, de zwelling neemt echter nog niet echt af.
Ik mag tot morgen 10 uur bellen om te laten weten of ik het door wil laten gaan of niet.

Zouden jullie me willen adviseren of jullie denken dat ik hierdoor extra irritatie tegemoet ga? of dat jullie denken dat het wel oké kan samen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet!

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100