Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je huid na een insectensteek blijvend uitgerekt worden?

Stel je bent gestoken door een wesp, de huid zwelt dan op. Meestal zal de huid dan weer krimpen, maar in hoeverre kan blijvende schade ontstaan. Zijn er lichaamsdelen die na opzwelling makkelijk uitgerekt blijven. Zo hebben afgeslankte dikke mensen vaak overtollig huid, dus huid kan opgerekt worden maar als je een zwelling hebt die maar enkele dagen duurde kan de huid dan ook opgerekt worden?
Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nou of ik ervaring heb. De afgelopen lente ben ik in mijn ringvinger geprikt tijdens het weghalen van uitgebloeide bloemen in de bloembak. Alleen heftige prik gevoeld in gewricht van ringvinger, geen beest gezien. Ring direct afgedaan, binnen een paar minuten zwol alles op van vingertop tot ver boven de elleboog. Een olifant was er jaloers op. Moest direct naar eerste Hulppost, heeft drie weken geduurd voor de omvang weer normaal was.
De huid voelt zeer strak aan, maar alles rekt mee, maar kon vingers en arm niet buigen. Alles ziet er nu weer normaal uit, geen overtollige huid of i.e.. Komt waarschijnlijk omdat ik daar geen vetweefsel heb (had).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In mijn leven al diverse insectenbeten gehad, maar ze zijn allemaal weer weggetrokken.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Nee, die zwelling verdwijnt. Die is er dan ook maar kort geweest. Dikke mensen hebben vaak heel lang zo rondgelopen voordat ze besloten af te gaan vallen.
Het enige wat over kán blijven is een stukje huid dat lichter van kleur is dan het omringende, omdat dit na kapot krabben nieuw aangegroeid is. Ik heb daardoor - wat vooral in de zomer te zien is - aardig wat lichtere en rozigere plekjes op mijn armen en benen.
(Lees meer...)
Amadea
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding