Wat kan je doen tegen onstekingen in je mond?

Ik heb sinds maandag een fikse keelonsteking. Ivm onderzoeken op t moment mag ik nog geen antibiotica hebben. Nou ontwikkel ik elke dag meer onstekingen. Ik heb nou bij mn tandvlees, op mn gehemelte en op het puntje van mn tong. Wat kan ik hier het beste tegen doen?

tinus1969
5 jaar geleden
Huisarts of andere behandelend arts bellen.
Erna55
5 jaar geleden
Ik ben het eens met tinus1969, overleg met de arts bij wie je de onderzoeken moet ondergaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Fijn dat jullie het eens zijn, tinus1969 en Erna, met alleen het advies een arts te bezoeken is altijd goed.
Niet dat het verkeert is, maar elke vraagsteller kan zoiets zelf ook verzinnen.
Het is wel de bedoeling dat een antwoord, hulp geeft toch?
Het kan zijn dat mijn reactie verwijderd wordt omdat dit geen forum is, maar dat is niet zo belangrijk.
Als je zelf een vraag stelt, denk je dat je aan ga naar de dokter heel veel hebt?
Sorry hoor, mijn insteek op dit soort adviezen is; als je niets echt zinnigs te zeggen hebt, hou dan gewoon je mond dicht.
Niet aardig, weet ik, wel waar toch?!?
tinus1969
5 jaar geleden
@marja89; Goeievraag is vooral geschikt voor medische informatie die dient als achtergrond, of als suggesties om te bespreken met een arts, maar eigenlijk niet voor specifieke/persoonlijke diagnoses . Vraagsteller hier heeft een hele specifieke vraag over ontstekingen die plotseling ontstaan in zijn mond, terwijl hij al keelontsteking heeft, en bij een arts loopt.
Erna55
5 jaar geleden
@Marja89:
Je zegt : " Sorry hoor, mijn insteek op dit soort adviezen is; als je niets echt zinnigs te zeggen hebt, hou dan gewoon je mond dicht."
Ik vind het bij deze vraag juist zinnig om de vraagsteller naar de arts te verwijzen.
Vraagsteller krijgt onderzoeken ( alleen de arts weet waarvoor) , er mag geen antibiotica geslikt worden. Mogelijk hebben de andere plotseling opkomende ontstekingen een samenhang met de te onderzoeken aandoening. Mogelijk mag niet elk huismiddeltje in dit geval gebruikt worden.
Er is in dit geval meer aan de hand dan enkel ontstekingen in de momd.
Het is daarom heel zinnig te adviseren om contact op te nemen met de arts.
Reddie
5 jaar geleden
@Marja89, je let kennelijk niet erg goed op , op GV.
Het regent hier vragen die je aan de huisarts moet stellen, maar dat niet doen.
Voorbeelden van vragen die MET SPOED naar de huisarts moeten:
1. https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/lichamelijke-klachten/vraag/652002/wat-moet-ik-doen/ is een situatie (hersenbloeding) waarbij letterlijk elke seconde telt.
In plaats daarvan maakt vs een account aan en stelt een vraag.
2. https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/ziekten/vraag/651961/eventuele-oorzaken-stekende-buikpijn-eten/
Moet met spoed aan blindedarm worden geopereerd.
In plaats daarvan maakt vs een account aan en stelt een vraag. Je kritiek is dus zeer onterecht.
En de manier waarop je kritiek levert is ver beneden peil.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Aan iedereen die het niet eens is met mijn reactie wil ik zeggen dat, ik ook gezegd heb bij het middel dat ik adviseerde, check bij je arts of je dit mag gebruiken.
Ik doelde met mijn commentaar op het advies: ga naar je dokter. Het lijkt me dat de vraagsteller dat ook kan verzinnen.
Maar deze zocht, begreep ik, naar iets dat tegen ontstekingen gebruikt kan worden zonder antibiotica te gebruiken.
Nogmaals, ik zei ook check bij je arts of dit mag. Maar niet alleen dat.
En als mensen bij levensbedreigende situaties, GV raadplegen zoals aan gegeven wordt, daar snap ik inderdaad helemaal niets van.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Reddie. De eerste link die u geeft is verwijderd. De tweede is naar een situatie waarbij niet zeker is dat het om een blindedarm ontsteking gaat, u dacht dat.
U kreeg daar de reactie,van dionysos1111
Hoe maak je op uit buikpijn en weinig drinken en eten dat het een blinde darmontsteking is? Ik heb zelf als kind blinde darmontsteking gehad en de pijn zit vooral rechtsonder (daar zit ook je blinde darm) daarbij heb je een opgezet gevoel in de buik, misselijkheid, en bleekheid, overgeven.
Dat u mijn manier van kritiek geven ongepast vindt, dat mag.

Antwoorden (1)

Spoelen of gorgelen met Superol.
Bij de bijgevoegde site zoekterm, Superol.
Maar ik zou wel even checken bij je behandelend arts of je dit ivm jouw onderzoeken, mag gebruiken.
Het is al een heel oud thuismiddel tegen ontstekingen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Of met Molkosan.