Wat moet ik doen bij hoofdpijn na een botsing in het zwembad?

Ik was aan het glijden met een donutvormig zwemband, maar ik bleek te langzaam te zijn, waardoor ik dus door iemand van achteren keihard gebotst ben. Na de botsing voelde ik een opkomende hoofdpijn, na 2 uur kreeg ik veel hoofdpijn het bleef aanhouden en meer pijndoen. Wat moet ik nu doen want een paracetamol doet het hem niet.
De hoofdpijn is vooral bij mijn voorhoofd en links van mijn voorhoofd

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
5 jaar geleden
Is morgen wel over.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Uit een botsing kan vaak hoofdpijn ontstaan. Misschien ben je met je hoofd tegen iets aangestoten wat je na de botsing mogelijk niet meer weet. Als je wilt dat paracetamol beter werkt zou je er een ibuprofen bij kunnen nemen. 1 paracetamol 500 en 1 ibuprofen 200. Deze versterken elkaars werking. Het belangrijkst is om de spiegel in je bloed gelijk te houden. Start met bijvoorbeeld 2 paracetamol en neem dan om de 2 of 3 uur een nieuwe. Dat is beter dan in etappes steeds 2 nieuwe nemen. Als je een paar dagen last houdt zou ik een dokter opzoeken dan heb je mogelijk een hersenschudding.

Antwoorden (2)

Eén paracetamol is geen paracetamol....... Als je echt pijn wil bestrijden, moet je er 4 x 2 nemen, verdeeld over de dag. Dit is de maximale dosis voor een volwassene, en ook de hoeveelheid die een arts voorschrijft.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Dit is de maximale dosis voor een volwassene, en ook de hoeveelheid die een arts voorschrijft."
---NA onderzoek---
Nooit medicatie (aanbevelen of) aanmoedigen tot het nemen hiervan zonder te verwijzen naar de (huis-)arts! Daar hebben wij gelukkig! huisartsen voor. Deze hebben jarenlang hiervoor gestudeerd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Min
voor dit antwoord (min. 10 tekens).
wat jij moet doen is met deze klacht langs de huisarts gaan, lijkt mij op een whiplash en kun je niet zelf gaan aanmodderen met paracetamol.