Wat moet je doen als je het gevoel hebt dat je je gezicht wilt afkrabben?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Erna55
5 jaar geleden
Maak een afspraak bij de huisarts.
Deze kan je verwijzen naar een passense hulpverlener.
Amadea
5 jaar geleden
Een lauwe douche nemen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Heb je last van jeuk? Of is het psychisch?

Antwoorden (1)

Allereerst: niet krabben!

Wel kun je proberen om het te koelen met ijsklontjes als je huid jeukt of met menthol talkpoeder.
Maandag even de huisarts bellen en een afspraak maken. Mogelijk krijg je een recept voor medicatie of een verwijzing naar een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Waarom niet naar de spoed arts
Utrecht
5 jaar geleden
Lijkt geen spoedgeval toch? Laten we de zorgkosten nu niet nodeloos verder laten oplopen.
Tenzij het gevoel onbedwingbaar is en van psychische achtergrond.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als het vreselijke pijn doet, kan je even de HAP (huisartsenpost) bellen. Nooit meteen er naar toe gaan: dat mag niet. Dan krijg je een verpleegkundige en kan je vertellen hoe en wat.
Toch eerst proberen zelf op te lossen.