Ik heb mijn zoetjes gepulverd en opgesnoven, moet ik naar de dokter?

Recentelijk heb ik een lijntje gepulverde zoetjes (die je bij je thee of koffie doet) gesnoven voor de grap, maar nu ben ik ongerust omdat opeens mijn borst pijn doet en mijn neus een beetje kriebelt. Wat moet ik doen? Is er iets mis?
Gepulverde zoetjes*

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Verstandig om langs te dokter te gaan hiervoor zijn zoetjes niet van gemaakt en afhankelijk van de stoffen kunnen er zeker problemen optreden. Overigs als je zulk soort dingen vaker voor grap doet zou ik kijken voor verdere hulp bijvoorbeeld qua beïnvloedbaarheid of impulsieve actie. Als je vaker zulk soort rare dingen doet kan het op een dag slecht aflopen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat voor problemen als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat ligt er aan welke stoffen het zijn.
Denk aan klontjes in de neus, eventuele wondjes in de neus die kunnen ontsteken en je weet ook niet wat het doet aan de neusslijmvlies. Dit zijn enkele voorbeeld van mogelijke complicaties.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als er bijvoorbeeld asparaam in zit kunnen (tijdelijke) hartproblemen ontstaan bijvoorbeeld hartkloppingen of zelfs hartritmestoornissen.
Antoni
5 jaar geleden
"Aspartaam", bedoel je, @jrm1993. Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Aspartaam vind je meer informatie over aspartaam.