Dat kan beginnen met een schilfertje door een droge huid of een oneffenheid, een wondje of puistje dat geneest, geeft ook al jeuk. Kan komen door verbranding in de zon door niet insmeren of met de verkeerde beschermingsfactor of je hebt je niet vaak genoeg ingesmeerd. Kan allemaal voordat we aan andere oorzaken denken.
Als je ergens meer dan jeuk eerder pijn voel aan de neus, toch even naar de huisarts om te laten kijken. Deze kan beoordelen of onderzoek nodig is.
Voorzichtig krabbelen om de huid niet te beschadigen en na het douchen en 's nachts met een goede crême insmeren om een droge huid tegen te gaan.
Je hoeft geen dure crême te kopen, witte purol in de blauwe ronde doos is goed, heb je erge droge huid, neem blycerine of de beste is van Bogena uierzalf
https://www.bol.com/nl/p/bogena-uierzalf-700-gr-bodylotion/9200000005173845/
Ook in kleinere potten van 300 gram te koop.
Er is een groot verschil tussen verschillende merken, deze van Bogena kan ik uit eigen ervaring aanbevelen.
---
Neem witte nivea in rond blauw doosje, purol (vaseline) of uierzalf (Bogena) allemaal bij de drogist te koop.
Toegevoegd op 23 juni 2018 11:26: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+prima antwoord