Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er aan de hand met mijn slokdarm?

Ik heb sinds gister erg last van (denk ik) mijn slokdarm. Het voelt net of er iets vast zit onder in mijn keel en nog daaronder, en ik voel constante druk op mijn borst. Als ik eet of drink doet er veel pijn en daarna moet ik kleine boeren laten. Af en toe komt er opeens een erge steek die nog meer pijn doet. Ik zou graag weten wat dit kan zijn/is en of ik naar de huisarts moet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
fremar
5 jaar geleden
Een bezoekje aan de huisarts kan hier geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Probleem is, ik kan pas vanaf overmorgen terecht.
Bordensteker
5 jaar geleden
Veel last.
Constante druk.
Veel pijn.
Erge steken.
Meer pijn. Die meer pijn komt van de erge steken.
De veel pijn houdt verband met de constante druk. De vele last houd je als je niet zo snel mogelijk de vervanger of de huisartsenpost raadpleegt.
Zelfs als het ineens overgaat, wat erg onwaarschijnlijk lijkt, dan nog slaap je op zijn minst onrustig van de zorgen. Volgens mij moet je echt nu actie nemen en deskundige hulp vragen, en dat doe je niet hier!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat jij hebt is waarschijnlijk een ontstoken slokdarm. Dit gaat alleen weg met de juiste medicatie. Onmiddellijk je huisarts bezoeken. Die zal je waarschijnlijk naar het ziekenhuis sturen voor een maagonderzoek. Dit om eventuele andere afwijkingen en aandoeningen uit te sluiten. Veel succes. Het is op zich niet heel ernstig. Maar als je te lang wacht kan het wel ernstig worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding