Hoe kom ik van mijn vreselijke menstruatie pijn af?

Dit is niet de eerste keer dat ik zoveel last heb. Ik werd rond 2 uur ‘s nachts wakker en ik lig al 2 uur lang te kreunen. Ik heb alles geprobeerd een kruik maar dat helpt eigenlijk nooit bij mij. Ik heb twee pilletjes alive ingeslikt en daarna nog 1 pilltne ibroprufen en dat hielp ook totaal niet. En thee en dat soort dingen helpen al helemaal niet. Ik ben radeloos en ik weet niet wat ik moet doen dit is al de zoveelste keer! En nee ik overdrijf niet krijg letterlijk gewoon tranen van de pijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Zoveel pijn is niet normaal, ga naar de huisarts.

Antwoorden (3)

ik neem dan altijd 2 paracetomol achter elkaar is niet goed voor je ik weet maar dat doe ik altijd. ik heb het ook zo erg altijd maarja het werkt wel
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beter was je al eerder naar de huisarts gegaan als je al vaker zoveel last had. De juiste pijnstiller is belangrijk, maar wat je nu doet: teveel/door elkaar slikken helpt meestal niet.
Tijgerbalsem smeren op je buik en warm onder de deken met warmwaterkruik op de pijnlijke buik kunnen helpen. Ook een goed warme douche nemen en dan de warme waterstraal op je buik zetten, hiervan ontspant je buik en verminderen de krampen.
Maak morgenochtend een afspraak bij de huisarts en vraag naar de juiste medicatie, het is namelijk wel goed te behandelen.
Sterkte Sisiempje! en neem toch nog maar wat warme thee, hiervan ontspant de buik ook.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beginnen bij je voedingspatroon. Beter zo min mogelijk suiker en zuivel.
Bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen je hormoonhuishouding helpen. Stoffen als magnesium, zink, vitamine B, D en E, gammalinoleenzuur en omega 3 kunnen helpen bij menstruatiepijnen. Lysine is ook belangrijk voor je hormonen; alleen weet ik niet of het van invloed is op de pijnen.
Wat ook kan helpen is yoga; dat kan helpen om je hormonen in balans te krijgen.
Bepaalde kruiden, zoals Viburnum, kunnen ook helpen tegen de krampen.
Wat kruiden betreft kan kamille ook helpen. En magnesium in de vorm van magnesium phoshoricum werkt vrij snel bij spanning en krampen.
Toegevoegd op 06 mei 2018 15:14: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Waarom geen suiker en zuivel? Ook geen fruit meer?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is tenminste een antwoord wat verder komt dan symptoom bestrijding met o.a. pijnstillers.