Hoe kan ik langer staan?

Ik heb al gauw na een half uur tot een uur pijnlijke benen. Kun je verkeerd staan of iets dergelijks? Of is er een truc/houding waarmee ik het wel volhoud? Gewoon vaker en langer staan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
Amadea
5 jaar geleden
Niet stil staan, maar telkens een andere houding aannemen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Elastische compressiekous kan om dit te voorkomen een goed idee zijn (stimuleert de bloedsomloop in de kuiten).
Natuurlijk moet je eerst medische oorzaken uitsluiten, zoals slechte bloedcirculatie, aderverkalking / trombose, gewicht, hernia, daarnaast kan het liggen aan te kleine of strakke schoenen, te weinig beweging ook mogelijk.
Wat helpt is niet op twee benen staan. zet je gewicht op je ene been en na een tijdje op je andere been. Kijk eens naar een paard. Een paard heeft altijd een been onbelast, nou is dat iets anders met 4 benen, maar wij kunnen wel het gewicht een beetje verdelen. Dan is het beter uit te houden. Vergeet niet eerst bij de huisarts langs te gaan, deze moet wel even kijken waardoor je hier last van hebt.

Antwoorden (2)

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor pijnlijke benen. Om te weten hoe je het best de pijn kunt voorkomen, zul je eerst moeten weten waardoor het veroorzaakt wordt. Het kan komen van versleten gewrichten (artrose), maar het kan ook veroorzaakt worden door spataderen of andere medische aandoening(en). Als er nog geen diagnose gesteld is, zal het moeilijk worden om er het beste van te maken. Ga dan dus eerst het medische traject in.
5 jaar geleden
Ik zit al gauw te denken aan rugklachten .
Of een verkeerde houding .
In jou geval geval kan een bezoek aan de huisarts geen kwaad .