Jongens hebben over het algemeen meer (last van) puisten.
Dit is voor een deel erfelijk bepaald, maar als jongens het hebben is dit veelal in veel ernstiger mate dan bij meisjes. Mannelijke hormonen stimuleren de talgproductie aanzienlijk. Meisjes kunnen eerder puistjes krijgen, bij 9 jaar al en jongens meestal niet voor hun 14e jaar. Dat wil ook zeggen dat meisjes er over het algemeen eerder vanaf zijn. Bij jongens kan dit wel tot het 18e of 19e levensjaar doorgaan.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+, Ook hebben jongens vaker, behalve puistjes op het gezicht, ook puistjes op het bovenlichaam, zoals rug en borst.